Hvorfor eje én, når man kan eje tre?

… Ovenstående er et spørgsmål jeg sådan cirka stiller mig selv, hver gang jeg er ved at købe endnu et eksemplar af Jane Eyre af Charlotte Brontë. Jeg har aldrig læst bogen, men filmatiseringen fra 2011 er én af mine yndlingsfilm, og en dag vil jeg altså gerne læse bogen.

Og så er det jo godt, at jeg allerede i min samling af Jane Eyre-bøger har hele tre styks. Nej, ikke én bog – tre. Og hvorfor det, når jeg ikke har læst den endnu? Jeg ved det faktisk ikke. Noget i mig siger, det er fordi jeg venter på den helt rigtige udgave af bogen, før jeg kommer igennem den (men finder man nogensinde den helt rigtige?) – en anden del af mig kan bare rigtig godt lide at eje pæne bøger… Og hvis jeg selv skal sige det, så synes jeg faktisk, jeg er indehaver af en ret pæn samling.

Så skal jeg bare lige tage mig sammen til at vende første side og gå igang, ikke?

IMG_1878 2IMG_1854

Skriv et svar

