Livet på fjerde

I morgen har jeg boet i min lejlighed i et år. Den 6. juli 2016 sagde jeg farvel til mit lillebitte kollegieværelse i Brønshøj, som var mit første eget hjem og slæbte alle mine ting op på fjerde sal i en lille toværelses-lejlighed i Nordvest, hvor jeg nu bor med min veninde. Pludselig var jeg så tæt på alt i København (føltes det som!), at jeg ikke længere behøvede at tage 2A, hver gang jeg skulle nogle steder hen. Årh, den frihed! Og nu er jeg endda blevet sådan en person, der bare cykler. Som tiderne dog ændrer sig!

Det sidste år er virkelig fløjet afsted, og som jeg sidder her i min seng lidt i elleve og kigger rundt på mit værelse, kan jeg ikke helt forstå, at der allerede er gået et år. Jeg kan bo her endnu et år – og hvis det næste bliver fyldt med ligeså mange ting, som det første … så er der et eller andet, der siger mig, at dét også kommer til at gå stærkt.

Men! Det har været et godt år allerøverst i min rare, lyse lejlighed på værelset med en nabo, der altid synger lidt for højt med på radioen (nej, det er altså ikke mig! Det er altså rigtigt!). Her har jeg godt selskab, luft, eftermiddagssol og en pæn udsigt over tagene med de fineste solnedgange. Livet på fjerde er nu meget godt! :)

collage-2017-07-04

Skriv et svar

