Den sommer jeg ikke skulle lave noget

Siden jeg flyttede hjemmefra, har jeg brugte mine sommerferier på at arbejde. Som i rigtig meget, hele tiden og hvor alle andre planer blev klemt ind mellem lange vagter. For jeg skulle jo tjene en masse penge, udnytte at jeg havde fri og ikke skulle tænke studie oveni arbejde. Det er også rart, når man for engangs skyld bare kan fokusere – og ikke have alt muligt i baghovedet, mens man serverer kaffe, langer brød over disken eller prøver at smile til en kunde, der gerne må gå hurtigt, så man selv kan komme hjem og skrive den dér eksamensopgave, der er blevet udskudt lidt for mange dage. Men det er virkelig også rart bare at have FERIE, har jeg indset. Så I år bliver det anderledes!

Jo, jeg har arbejdet en del siden jeg fik ferie, men jeg har også haft dage, hvor jeg overhovedet ikke skulle noget. Det har været en lidt vild følelse, hvis jeg selv skal sige det. Det dér med at have fri, kunne vågne i eget tempo og slet ikke have nogle planer; at mærke sådan helt nede i maven, at jeg har ferie og jeg ikke behøver rejse mig.

Og hvad valgte jeg så at bruge dagene på? Well, jeg har i øjeblikket set næsten to sæsoner af Project Runway og alt for mange afsnit af Say Yes to the Dress – sådan noget TV, der bare er allerbedst, når det regnen trommer mod ruden og man har en kop kaffe i hånden. Og af en eller anden grund, hvis jeg skal tro vejrudsigten, så tænker jeg, at resten af sommeren måske egentlig også kommer til at foregå sådan… But I ain’t complaining!

Men … er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig, hvorfor Heidi Klum er så irriterende!? 

Skriv et svar

