Jeg er begyndt at cykle

Jeg troede ikke, jeg skulle sige det… men jeg er faktisk blevet stor-stor fan af min cykel. Ikke kun fordi jeg sparer en masse penge, nu hvor jeg ikke har ungdomskort mere, men også fordi der er et eller andet over bare at kunne tage det hele i sit eget tempo (bortset fra når man har travlt), ikke at skulle vente-stresse over busser (der aldrig dukker op) og få en masse gratis motion (som min mor altid siger). Pludselig ser jeg København på en hel ny måde!

Jeg har boet her i snart 2,5 år og alligevel er det først nu, hvor jeg sådan rigtigt er begyndt at ligge mærke til, hvor jeg egentlig befinder mig – selvom jeg, hvis jeg selv skal sige det, er blevet lidt af en buslinje-kender. Men det er bare som om, at når man sidder i en proppet, varm bus og allerhelst vil hjem… så er det ikke verden, man ligger mærke til, udover at gaderne suser forbi og man kommer ét stoppested tættere på hjem, hver gang bussen holder ind og nye stiger på.
Men NU er jeg altså begyndt at holde øje, udtænke smutveje og stykke verden sammen på en hel ny måde…når jeg altså ikke bliver for opslugt af min cykel-playliste (den er seriøst go’!) eller forvirret af alle de mennesker, der også skal hjem ad verdens værste gade, Nørrebrogade (jeg skal ha’ fundet en anden vej). Ej men altså, det er så rart at jeg blev nødt til at skrive det her blogindlæg!

Her er et billede fra min cykeltur i aftes, hvor søerne var helt vildt pæne, mit humør var højt og det stadig var halv-lyst udenfor:

Skriv et svar

