Only now do I see the big picture…

I øjeblikket er jeg ret stor fan af sangen ‘Big Picture’ af London Grammar; faktisk er jeg så meget fan, at jeg har den på repeat når jeg cykler, går og sidder. Så stort set altid. Der er et eller andet over at have den i ørerne og solskin i ansigtet, der kun gør glad. Og derfor er overskriften taget fra selvsamme sang!

Egentlig er det en meget passende overskrift, for en god bid af min dag i dag er gået med at få tjekket mit syn. Ser I, jeg har længe gået og syntes, at mit ene fag – selvom det er spændende – var en lille smule irriterende. Dels fordi, at vi altid skal sidde i et rum med enorme mac-skærme, der stort set skygger for hele tavlen, men også fordi min underviser har det med at bruge en virkelig lille skriftstørrelse på ALLE sine powerpoints. Troede jeg. For så lånte jeg min venindes briller et kort sekund og pludselig var det hele skarpt igen og jeg kunne næsten læse det (for skriftstørrelsen er altså stadig alt, alt for lille i forhold til, at det er et powerpoint).
Synstesten sagde, at jeg både er lang- og nærsynet. Hurra! Egentlig vidste jeg jo nok egentlig godt, der var noget galt med mine øjne; jeg har en bygningsfejl og har brugt briller en stor del af mit liv, indtil at jeg ligepludselig ikke mere skulle i følge en øjenlæge (… lidt spøjst. Min familie og jeg snakker stadig om, at det var underligt). Hm! Men som min mor sagde, synet udvikler sig jo også og nu er jeg her.

Men fordi jeg først har fået sådan en rigtig synsprøve-test i næste uge og nok først dér, finder ud af med briller og det hele, tænkte jeg, at jeg kunne tage i Tiger og se, om de havde et eller andet, der kunne bruges indtil videre. Så nu har jeg nogle briller, der er lidt for stærke og ikke passer helt, men som jeg tænker, jeg kan bruge til når teksten bliver lidt for lille og utydelig – for de gør det hele lidt mere klart, og det er jo det vigtigste.

Jeg håber, I har haft en god påske! Og jeg ikke har kedet jer til døde med historien om mine øjne… måske vi snart ses (hæ) igen.

Skærmbillede 2017-04-19 kl. 17.46.29
Prinsesse-Rebecca, 5 år

 

Skriv et svar

