Solskins-strøtanker

IMG_4183

Solen skinner så fint, det er fredag og jeg ser frem til en weekend, hvor jeg faktisk ikke rigtig skal noget. Jeg håber, at solen kommer til at skinne ekstra meget, så jeg kan sidde på altanen, drikke kaffe og kigge på livet. Det bliver ret godt, tror jeg. Men indtil videre sidder jeg bare i min seng, drikker endnu mere kaffe (… vi snakker ikke om hvor mange kopper, jeg allerede har drukket i dag) og kigger på solen fra mit vindue, mens jeg lader op; ikke kun min telefon, men også mig selv.

Selvom ugen har været nem at gå til, synes jeg, den har været lang. Jeg har været på arbejde, på uni og jeg har prøvet at finde ud af, hvad jeg egentlig vil efter sommer. Jeg skal søge om kandidat senest den 1. april, og jeg går stadig lidt og tænker på, hvad jeg egentlig har lyst til. Vil jeg videre? Og hvis ja – hvad vil jeg egentlig? Det bruger jeg ret meget tid på at tænke over. Én ting var at vælge bacheloruddannelse, en anden ting er kandidat, synes jeg. Jeg kan slet ikke huske, jeg havde samme fornemmelse i maven i sommeren 2014, da jeg valgte, jeg skulle studere teater, som nu hvor jeg står og skal til at vælge det potentielle sidste skridt i min uddannelse. Det er altså underligt sådan noget.

Så det vil jeg tænke videre over, mens solen skinner ind ad mit vindue. Forhåbentligt får jeg snart lidt klarhed – og ellers så ser vi på det. Ikke?

Skriv et svar

