Og jeg gik derfra med ét stort smil – Maggie Rogers i DR Koncerthuset

IMG_3957

For fire dage siden var det et år siden, at Maggie Rogers gik viralt efter en video af en måbende Pharell Williams, der lyttede til hendes sang Alaska for første gang, blev lagt på nettet. (Se den HER) Jeg var lidt længere tid om at opdage hende, men som jeg faldt over hende en februar-nat, da jeg var røget ned i det famøse sorte youtube-hul, var jeg også solgt og lyttede ikke til andet i flere dage. Kombinationen af musik, man ikke kan lade være med at danse til og smukke, poetiske sangtekster – der er et eller andet over det… det er en oplevelse.
Jeg havde egentlig ikke regnet med at skulle til hendes koncert i går. Jeg havde, uden håb, skrevet en besked på facebookbegivenheden dagen før, hvor jeg søgte billetter til den udsolgte koncert, men tænkte det nok ikke gik. Hvor mange får egentlig billetter på dén måde? Men. Det gik. Og så befandt jeg mig pludselig i Studie 3 i DR Koncerthuset.

Sikke en oplevelse – hvor var det smukt! Det er lang tid siden, jeg sidst har oplevet noget, der var godt; I ved, sådan en koncert, hvor man går derfra med sangene i hovedet (og på læberne) og med ét stort smil. Hun kan noget, hende Maggie. Hendes sange, der på én og samme tid er dynamiske, men inderlige kommer helt tæt på, og den intime stemning fra Studie 3 (der vitterligt er en ‘bouillionterning af intimitet’, som der står på deres hjemmeside – haha!) satte prikken over i’et for aftenen, som hun dansede og sang dér på scenen foran en og man (læs: Jeg – og sikkert også alle andre) tænkte: Wauw, sikke en stemme!

Jeg føler mig enormt heldig over at have oplevet hende alligevel så tideligt i hendes karriere, for jeg er sikker på, at inden længe, så bliver hun én alle kender, og alle vil til koncert og lytte til og danse med! Gør jeg lige selv den tjeneste at give hende et lyt og chance – I vil ikke fortryde det! I kan starte her med førnævnte sang Alaska, bagefter lytte til EP’en Now That The Light Is Fading på Spotify og så lade være med at se jer tilbage. ❤︎

Skriv et svar

