Når man ikke kan lade være med at synge med (i metroen…)

img_1242

Sidste gang Ed Sheeran udgav nyt musik var d. 23. juni 2014, da han udgav sit andet album x. Dengang var jeg 19 år og igang med at prøve at læse op på tre års pensum på tre dage til min historieeksamen. Albummets udgivelse var en kærkommen overspringshandling og jeg husker, at jeg med tonerne fra I’m a Mess satte det sidste punktum på mit oplæg til morgendagens eksamen – og håbede på det bedste. Det gik godt, og nu her næsten 3 år efter, sidder jeg her. Om en uge fylder jeg 22 og i dag har Ed Sheeran ugivet sit tredje album, ÷.

Jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle synes om det hele, da han udgav de to første singler fra albummet tilbage i januar, men langsomt sneg sangen Shape of You sig ind på mig – og så gik jeg ellers og glædede sig til marts. I dag.
Min tur til uni i morges gik meget hurtigere end den plejer, for med god musik i ørerne er selv en bus- og metro-tur, hvor der er tid til at lytte, for kort. Jeg havde dog tænkt klogt, og havde taget mine mintgrønne høretelefoner på; så jeg kunne give alle sangene en hel fair chance og de bedste omstændigheder for lyd, trods larmende mennesker og børnehaver på udflugt.

Og så har jeg ellers småsunget og smådanset resten af dagen. Min tur i Netto efter toiletpapir var en fest og min kop te smagte dét bedre med ørerne fyldt med god musik! Man kan godt høre, at han har udviklet sig. Han eksperimenterer mere, udfordrer sig selv og sine fans. Og så er det alligevel bare ham – Ed Sheeran. Man kan høre ham i hver eneste sang, der er en rød tråd – også selvom der er virkelig meget forskelligt på albummet. Indtil videre er jeg positivt overrasket, og sangen Eraser er helt-vildt-meget blevet min nye yndlingssang! HOLDNUOP, hvor er den god. Så den får I selvfølgelig her:

Har I lyttet? Hvad synes I?

Skriv et svar

