14 (fjollede) spørgsmål

Her sidder jeg, en mandag aften og skriver dette indlæg – det kommer nok først senere, men så er jeg da igang med at skrive… Jeg har lige drukket en kop kaffe og et eller andet siger mig, det måske ikke var helt så smart igen – men altså, når man er kaffetørstig, så er man kaffetørstig. Og jeg har faktisk lige købt god instantkaffe (ja, jeg er sådan en…) – så må man godt.

Da jeg startede denne her blog tilbage i november, var jeg meget opsat på, at jeg egentlig ikke skulle gøre så meget ud af det hele. Det var bare mig, der nedfældede tanker og nogle gange gav lidt lyd fra mig. Men så slog det mig; det kunne være, jeg skulle præsentere mig ordentligt. Mine gamle blogdage på breakingfree.dk (stadig verdens bedste navn!) og Of Books and Coffee er vist forbi – og længe siden! Imens jeg har taget lidt en pause fra det hele er der egentlig sket en masse, og jeg er ikke helt hende dér den underlige, der kun snakker om TwilightGlee, mine yndlingsbøger og musicals. Eller okay, måske mest bare nu i moderate mængder om de sidste to ting; jeg har lært at styre mig. You’re welcome, world.

Så derfor tænkte jeg, her midt i min kaffetåge, at jeg ville udfylde et af de dér (fjollede) get-to-know-me tags med intetsigende spørgsmål. Bare fordi. Måske der er noget nyt information at hente, måske der ikke er – men either way, så kommer der lidt (u)nyttig viden om mig lige her:

Hvad hedder du? Rebecca!  Med c, og ikke k eller ck (ja, jeg er blevet spurgt om dét engang…)

Hvor gammel er du? 21, men lige om lidt bliver jeg 22 – og så kan jeg endelig synge Taylor Swifts 22 med god samvittighed. Jeg har ventet hele mit liv på det her! Eller, lige siden den udkom, altså.

Hvad er din yndlingsdrik? KAFFE. Altid. Intet over, intet under.

Hvad er din yndlingsmad? Hvis man spørger mine veninder, ville de nok sige kylling i karry. Hvis man spørger mig, ville jeg også svare det samme. Det er blevet min go-to-ret, og jeg skal også have det i aften – hurra!

Hvad er din yndlingsdessert? Alt der har med chokolade at gøre.

Hvad er dit yndlings TV-program? Jeg ser ikke så meget tv, men når jeg gør – så ser jeg kun det bedste: Bagedysten (i alle afskygninger – men helst den engelske!), Gift ved første blik, Grænsepatruljen (… all your arguments are invalid, det er altså godt!) og for nyligt er jeg blevet bidt af Nybyggerne! Og ellers er jeg vild med madlavningsprogrammer – særligt Nigella fra Nigella Bites er en rar dame – og dedikeret Eurovision-fan, når det ruller hen over skærmen i foråret.

Hvad er den sidste ting, du har købt? Endnu en pæn notesbog til min samling. Jeg ved ikke, hvad jeg skal bruge den til – men den pynter.

Hvad er din yndlingsfarve? Hvis man ser mit værelse, tror jeg de fleste ville gætte på, at det er orange. Det er måske egentlig også meget rigtigt; dén og så andre farver i varme nuancer. Men mest rød.

Hvilket sted, drømmer du om at besøge? En dag håber jeg på, at jeg har en hel masse penge og kan tage til New York igen. Jeg har været der før med min familie, men det var ‘kun’ et par overnatninger og tiden blev mest af alt brug på at se dét, man skulle se, inden vi tog videre. Nej, det er ikke fordi, det er helt vildt dyrt og pricy, men med alle de musicals, jeg helst skal se, når jeg er derhenne… så tror jeg det kræver, jeg har en masse penge.

Hvad er din yndlingsbog? En gang var jeg ret god til at udvælge og udpege min yndlingsbog. I dag er jeg ikke så god til det; der er så mange gode!

Hvilken blog er din yndlingsblog? Jeg må indrømme, at jeg ikke helt er så meget inde i blogging-gamet, som jeg plejede at være. Men jeg læser troligt med hos Cathrine og Miriam.

Hvilken musical er din yndlingsmusical? Egentlig stod der først “yndlingsfilm” i det her spørgsmål, men besluttede mig for at lave det lidt om; for jeg ser ærligt talt ikke særlig mange film – min tålmodighed er aldrig rigtig til det. Til gengæld! Så ser jeg en masse musicals, og pt. er min yndlings Waitress, som har verdens bedste sange (lyt lige her)! Og så ved vi alle sammen jo godt, at min alleryndlings er verdens bedste Wicked. Intet nyt under solen dér!

Hvad er dit yndlingsmusik, der altid får dig i godt humør? Sara Bareilles musik! Always! Jeg aner ikke hvorfor, men der er et eller andet over hendes musik og hendes stemme, der får mig i godt humør! Ellers en rigtig god musical-sang. Helst ét af de der helt store numre, der kommer til sidst – the 11 o’clock number – SÅ bliver jeg rigtig glad!

Og sidst men ikke mindst – the crucial one (!), kan du lave mad? Jeg er ret god til at bage pandekager, og det ved vi jo godt er dét, der tæller…

6 thoughts on “14 (fjollede) spørgsmål

  1. Ih Rebecca jeg havde lige lyst til at skrive en lille kommentar :-) Det er jo simpelthen så hyggeligt, at du stadig har din blog (selvom den har skiftet navn et par gange), for så kan jeg stadig følge lidt med i, hvad du går og laver <3 Håber at du har det godt, og det lyder det nu også til!
    Knus og kram
    Tine

    Like

    • Tine! HEJ! Tænk at du stadig følger med!
      Jeg synes også helt, det er hyggeligt at være tilbage og skrive igen :) Nu må vi se, hvad det bliver til med det hele… Jeg har det rigtig godt, dét håber jeg også, at du har! Hvor er det bare længe siden!

      Like

      • P.s Forleden fandt jeg en masse postkort, julekort og fødselsdagskort du havde sendt mig. Årh, det var hyggeligt og vækkede mange minder! ❤

        Like

      • Hæhæ det er jo fint, at du er lidt frem og tilbage – Det kan jeg sagtens forstå, man har jo ikke samme tid og overskud (og lyst) til at skrive hele tiden :-) Men jeg håber da, at du bliver ved længe endnu! Også selvom det bare er et par check-in engang i mellem ;-)

        Og for satan ja, vi var gode til at sende post til hinanden! Dét gør man bare aldrig mere, for det er fandme blevet dyrt :P Men det var hyggeligt!

        PS: Så går det også rigtig godt med mig :-) Bor stadig i Aalborg og er ved at færdiggøre min bacheloruddannelse i sociologi, men til sommer regner jeg nu med at flytte tilbage til Hovedstaden, så kan det være, vi skal drikke en kop kaffe og catche up!

        Like

      • Nej, det er jo lige dét… Men engang brugte man jo også sin blog som man fx ville bruge instagram eller twitter nu. Jeg synes nu, det kan noget andet, når man bruger lidt længere tid på at formulere sig her :) (Selvom det spontane nu også er hyggeligt!)

        Haha, ja! Jeg fandt også en masse gode Twilight-udklip. Good times!

        Gud! Tiden går stærkt! Det kunne være virkelig hyggeligt, det vil jeg meget gerne! :) Nu bor jeg jo også i København og det hele… Det kan være vi skal snakkes ved over andet end et kommentarfelt?

        Like

Skriv et svar

