How to: Semesterstart

SÅ. Nu har jeg overstået mandagen og den dér frygtede semesterstartsdag, hvor ferien slutter og man er tilbage i unis vante rammer. Her får I lige nogle tips til, hvordan man kan gøre sådan en dag meget bedre:

  • Lad være med at stå så meget i dine egne tanker, når du venter på metroen, at dén du skulle med når at standse på perronen, tage folk ind, lukke dørene og køre igen… før du pludselig lægger mærke til det.
  • Overvej lige at busserne altid er forsinkede (og hvorfor var det igen, jeg bruger så meget offentligt transport!?) – og tag måske afsted i lidt bedre tid end 5 minutter før, når du ved, det tager dig omkring 10 minutter at gå til busstoppestedet.
  • Havregrød kan godt brænde på. Husk det!
  • Hvis du dagen før siger, du vil læse den sidste tekst, du mangler at læse, om morgenen inden forelæsning… så kommer det højst sandsynligt ikke til at ske. I hvert fald ikke hvis dit navn er Rebecca og du bruger en time af din morgen på at snooze (husk lige at sæt tid af til dét – altså at udskyde vækkeuret).
  • Og sidst men ikke mindst – hvis du lige har lavet en kop kaffe og kun har 3 minutter til at drikke den… så kommer det het højst sandsynligt HELLER ikke til at ske. Uanset hvor meget, du har brug for dén kop.

Men in all seriousness; så har det faktisk været en ret fin dag af slagsen – omend lidt lang. Mine nye fag er spændende og jeg har spist søde kartofler til aftensmad; det skal nok blive godt!

kaffe.png

Og så er det spændende at se, hvordan det kommer til at gå med det dér blogging, når semestret rigtigt er igang og jeg reelt har en masse at lave igen (men bare det ikke er så meget ligesom de to sidste semestre – så er jeg lykkelig!). Jeg lover intet, men holder humøret højt! … Hvis der altså er nogen, der læser med.

2 thoughts on “How to: Semesterstart

Skriv et svar

