Søstermusik når det er bedst – Tegan and Sara i Store Vega

Året var 2013, men jeg husker ikke hvilken måned. Jeg husker dog tydeligt, at jeg sad dér midt på mit gamle værelse og tænkte: Hold nu op, hvor er det her bare en god sang! Og så tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne dele min begestring med min søster, så jeg gik ind til hende og satte sangen på. Og så sagde hun: “Den kender jeg godt”. Jeg husker, jeg var en lille smule skuffet over hendes reaktion, men omvendt også en smule overrasket over, at hun kendte den. 

Sangen var – og er –  I Was a Fool med bandet Tegan and Sara, som er en sang, jeg stadig den dag i dag vender tilbage til. Det er én af de sange, som jeg bare altid kan lytte til. Uanset humør eller tidspunkt. Den er i bund og grund bare sådan en rigtig god popsang, der fanger – og det var måske egentlig også, hvorfor det overraskede mig lidt, at min søster kunne lide den (eller bare dem), hun har altid været mere til det rockede og punkede end mig, der elsker alt, som er pop, catchy, musical og storladent.

Det virker måske som en lidt ligegyldig historie, men pointen er, at Tegan and Sara blev en band, som vi kunne mødes over – og var enige om var godt. De har et lidt mere rocket bagkatalog, og deres nyeste udgivelser er mere poppet – så der er lidt til os begge. Samtidig er de også tvillingesøstre, og det er min søster og jeg også (godt nok ikke enæggede som dem, men det gør det stadig dét mere hyggeligt). Af den grund skulle vi selvfølgelig se dem, da de gæstede Store Vega forleden dag, og det var virkelig en så fin koncert – og sådan en god søsteroplevelse!

Jeg må indrømme, at jeg allermest har lyttet til deres to nyeste albums, så jeg kendte ikke så meget af det gamle, som de spillede – men trods dét, så formåede de virkelig at skabe en hel særlig stemning med sjove og lidt underlige anekdoter, samtaler med publikum og deres naturlige charme! Da jeg gik fra koncerten kunne jeg i hvert fald ikke lade være med at smile – og nu har jeg lyttet til deres musik non-stop lige siden… endnu et tegn på, at koncerten ramte mig lige dér, hvor den skulle. Så derfor får I lige en kæmpe anbefaling nogle favoritter herfra, jeg sådan fik lyst til at dele:

Skriv et svar

