Lost and found

Nå ja! Det var noget med, at jeg egentlig havde lavet sådan et lille hemmeligt nytårsforsæt med mig selv om, at jeg ville skrive mere. Ikke nødvendigvis herinde, men bare sådan generelt – selvom bloggen her dog kunne være en start! Men sådan er det med mine nytårsforsæt; de forsvinder lidt mellem mine hænder og pludselig står jeg i slutningen af året og tænker på, hvad det egentlig var, jeg gerne ville have gjort – og om jeg overhovedet gjorde det.

Nå. Men det dér med at skrive mere er ikke nødvendigvis kun for at formulere mig, men også for at huske. Der er et eller andet ved at have et arkiv over sine tanker; store som små. Det er egentlig lidt sjovt at tænke på, at jeg har blogindlæg gemt på min computer helt tilbage fra da jeg var 11 år, lige fylde 12 og fik min første damecykel i fødselsdagsgave. Jeg husker tydeligt, hvordan jeg sad og gjorde mig umage med at formulere, hvordan farven på den egentlig var. For den var ikke bare hvid; men cremehvid, ligesom vaniljecreme – det var sådan den skulle beskrives. Eller da jeg sad og skrev lange blogindlæg om, hvordan det egentlig var at gå i 7. klasse og hvor meget, jeg glædede mig til at få karakterer (fun fact: Det vendte hurtigt!). Måske det egentlig er øjeblikke, jeg ikke ville huske særlig tydeligt, hvis det ikke var fordi, jeg havde nedskrevet dem?

På en eller anden måde er sådan en blog jo lidt en kortlægning af ens liv og de ting og sindstilstande, man gerne vil huske. På den måde ærger det mig lidt, at jeg aldrig rigtig har skrevet særligt meget om mit liv på universitetet de sidste par år, for hvis der er noget, der har karakteriseret både ’14, ’15 og ’16, så er det, at der er sket store ting i mit liv; sådan nogle ting, man måske egentlig ville kalde for milepæle. Men så er det jo godt, at jeg er her og jeg ved, der også kommer til at ske spændende ting i 2017, som jeg forhåbentligt skriver lidt om herinde.

Skriv et svar

