En god overspringshandling

– hvis jeg altså selv skal sige det.

1280_the_crown_netflix_trailer2016-01-06-the-crown

Det var egentlig ikke meningen – men reklamen var der. Lige dér midt på facebook, hvor jeg sad og overspringshandlede i min bachelorskrivning (som det desuden går fremad med, bare rolig! Jeg har ikke glemt, at jeg skal tage mig sammen); og jeg er jo en sucker for alt, der har med de kongelige at gøre. Og pæn filmning. Og drama. Og en episk intro-sekvens (selvom den måske er lidt for lang). Så inden jeg havde set mig om, havde jeg set hele første sæson af den nye serie på Netflix: The Crown.

Serien omhandler Dronning Elizabeth II (I ved, hende der stadig sidder og er dronning over England lige nu) og begynder, da hun bliver gift med sin mand Prins Phillip som ung. Første sæson handler primært om, hvordan hun bliver dronning og hvordan dette påvirker ikke blot hende selv, men også landet og menneskerne omkring hende. Jeg ved ikke, hvor meget I er inde i det engelske kongehus, men hold nu op – jeg har fået så meget mere kendskab til det, som jeg garanteret kan bruge næste gang i Trivial Pursuit! For ikke at snakke om, at skuespilpræsentationerne er virkelig gode og jeg i går følte, at Elizabeth og jeg havde fået opbygget et venskab, der blev sat på pause, da jeg havde set sidste afsnit af sæsonen.

Det ligner mig ikke i øjeblikket – det dér med at se serier. Efter at Glee ebbede ud, så har jeg ikke rigtig brugt min tid på trofast at følge med i noget (udover Bagedysten, selvfølgelig – og dén gang i sommers, hvor jeg næsten så en hel sæson af Gilmore Girls på én dag), men et eller andet skete altså forleden, der gjorde, at jeg slet ikke kunne stoppe, da jeg først var igang!
I og med jeg ikke har set så mange serier, så betyder det også, at jeg heller ikke rigtig har været med på nogle af de dér Netflix-hypes … men hold nu op, hvor er det bare smart (og farligt!), at hele sæsonen ligger dér, uden man skal vente på næste afsnit! Det var jo næsten som bare at se én meget lang film. Som så var på 10 timer.

Mit lille, bankende hjerte for alting royalt er i hvert fald stor fan – og giver anbefalingen videre!

Skriv et svar

