At jinxe, eller ikke jinxe

skaermbillede-2016-11-13-kl-23-38-06

Ja – det er vel spørgsmålet. Det synes jeg altid, at jeg gør – altså jinxer det –  når jeg skriver sådan ét indlæg, som dét jeg skriver i dag. Men here goes!

Ser I, den her blog har været lang tid under vejs. Meget lang tid. Faktisk så lang tid, at jeg har haft oprettet hundredevis (eller i hvert fald mere end et par stykker) nye blogs i min søgen på at finde ud af, hvad jeg skulle med det hele (eller bare dét at blogge).

Indrømmet; jeg gik i stå med min gamle. Jeg ved ikke helt, om det var fordi, den blev oprettet på et underligt tidspunkt i mit liv – sådan en god gymnasie/uni-limbo – eller om jeg blot var i tvivl om, hvad jeg ville med det hele og det endte med at være en pærevælling af ambitioner.
For det dér med ambitioner – dét har jeg længe gået og overvejet. Hvad vil jeg egentlig med en blog? Mange af de blogs jeg har oprettet, men slettet, har handlet om teater med en tanke om, at det nok var grunden til, det hele gik lidt i stå; jeg manglede et fokus. Det er ikke fordi, jeg ikke kan lide teater (der er vel en grund til, at jeg studerer det…) – men jeg har fundet ud af, at det ikke fungerer at låse sig selv fast i nogle rammer. I hvert fald ikke for mig, selvom jeg først tænkte, at det var dét, der skulle til, før jeg kom igang med det hele igen.
Jeg vil ikke være hende, der kun skriver dybe, refleksive indlæg (ha!), eller hende, der kun anmelder ting. Jeg vil egentlig bare gerne skrive igen – både om min hverdag og hvad jeg nu ellers finder på. Så nu er jeg altså her. Og så håber jeg bare, at en ny start kan skabe lidt motivation.

Indtil videre går jeg lidt stille med dørerne (apropos overskriften) – og har faktisk kun, som den eneste måde, hvorpå jeg har gjort opmærksom på mig selv, rykket mine følgere fra min gamle blog på bloglovin’ over på denne nye. Så hvis I undrer jer over, at jeg lige pludselig dukker op i jeres feed dér – så er det altså derfor. Men bare rolig, det er altså bare mig.

Og nå ja, så er det vel egentlig faktisk lidt fjollet at skrive et indlæg om det her… er det ikke? Jeg mener – det er jo ikke fordi det dér med at blogge er så vigtigt. But then again.

Skriv et svar

