Prove ‘em wrong

Min yndlingsfølelse i hele verden er at vågne op til en dag, hvor man slet ikke skal noget. Jo, måske man lige skal forberede lidt til uni – men ellers ikke andet. En dag, hvor der ikke rigtigt er nogle forpligtelser; ingen opgave, der ånder en i nakken eller nogen knude i maven. Man har tid til at tage sig tid.

I dag var næsten sådan en dag – hvis man altså ser bort fra den dér bachelor, som hele tiden har været i mit baghovedet. Til gengæld har jeg fået ryddet op, jeg har gjort rent, jeg har spist morgenmad, drukket uendelige mængder kaffe (SÅ ved man, det er en god dag!) og skruet ekstra højt op for radioen. Og så har jeg besluttet, at det ikke gør noget, at jeg først går igang med den dér opgave nu. For det gør jeg altså.skaermbillede-2016-11-13-kl-15-48-46

Mit mål det her semester er at modbevise alle – inklusiv mig selv. Jeg kan altså godt blive færdig med en opgave i god tid; så det er dét, jeg vil sætte mig ned og gøre nu. Måske ikke skrive den færdig, men i hvert fald skrive en side eller to, så jeg kan spise et stykke chokolade og drikke endnu en kop kaffe i aften med god samvittighed.

Og så bilder jeg mig ind, at et rent, pænt værelse = mere produktivitet.
Skriv et svar

